KATEGORIE:
Junior: roczniki 2001-2003 (2004 jeśli jest już uczniem gimnazjum)
Junior młodszy: 2004 i młodsi (tylko uczniowie szkół podstawowych)
MIEJSCE ZAWODÓW:
Gnojnik - hala sportowa przy Publicznym Gimnazjum w Gnojniku
21 listopad 2016r. (poniedziałek), godz. 11.00.
ORGANIZATORZY:
Starostwo Powiatowe w Brzesku
Publiczne Gimnazjum w Gnojniku
CEL ZAWODÓW:
1. Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów.
2. Kształtowanie i rozwijanie zdolności rytmiczno-tanecznych, harmonii i piękna ruchu.
3. Stworzenie możliwości konfrontacji umiejętności tanecznych.
4. Wymiana pomysłów i doświadczeń w zakresie upowszechniania form muzyczno – ruchowych.
5. Promowanie szkolnych zespołów tanecznych.
6. Współzawodnictwo zgodne z zasadami fair play
UCZESTNICY I KATEGORIE
Zespoły taneczne szkół gimnazjalnych - junior.
Zespoły taneczne szkół podstawowych - junior młodszy.
ZASADY REGULAMINOWE PREZENTACJA ZESPOŁÓW
1. Zespół powinien składać się z minimum 6, a maksymalnie z 16 zawodniczek.
2. Każdy szkolny zespół prezentuje jeden układ taneczny do wybranej przez siebie muzyki w czasie 135-150 sek.,
Po przekroczeniu wskazanego czasu zespół otrzymuje odpowiednio: 1, 2,3… punkty karne za każde następne
5 sek. od sędziego oceniającego czas.
3. Czas trwania prezentacji liczony jest od początku muzyki do momentu zakończenia układu.
4. W turnieju mogą odbyć się dwie rundy w sytuacji gdy w danej grupie wiekowej zgłosi
się więcej niż 7 zespołów. Do Finału awansuje 6 zespołów, które reprezentują w finale ten sam układ taneczny.
5. O kolejności występów uczestniczących w zawodach zespołów będzie decydowało losowanie,
które przeprowadzą kierownicy drużyn na 30 minut przed rozpoczęciem zawodów.
POMPONY
1. Wszystkie układy muszą być prezentowane z pomponami, które trzymane są
w dłoniach i poprzez pracę ramion wprowadzane są w ruch (3/4 układu).
UBIÓR
1. Zespoły występują w jednolitych strojach.
2. O wszystkich sprawach dotyczących ubioru (lub jego braku, np.: obuwie) zawodniczek, a mających wpływ
na bezpieczeństwo i odbiór wizualny zespołu decyduje i odpowiada nauczyciel, instruktor występującego zespołu.
NAGRANIA MUZYCZNE
1. Podkład muzyczny może składać się z jednego lub kilku fragmentów muzycznych tzw. „MIX”.
2. Wszystkie nagrania powinny być przesłane w załączniku w mailu oraz dodatkowo przygotowane na płycie CD
lub innym nośniku pamięci.
3. Prosimy o opis z wyszczególnieniem nazwy zespołu, szkoły, rodzaj układu, dokładny czas oraz
tytuły utworów i wykonawców.
KOMISJA SĘDZIOWSKA
Zespoły ocenia Komisja Sędziowska złożona z 3 sędziów oceniających, każdy
z nich może przyznać max. 15 pkt. oraz sędziego technicznego (mierzącego czas)
i Sędziego Głównego-Kierownika Zawodów czuwającego nad prawidłowością przebiegu zawodów, nie dokonującego oceny układów tanecznych, a podejmującego ewentualne decyzje w kwestiach spornych lub nie objętych regulaminem.
W razie konieczności Sędzia Główny powoła zastępcę Sędziego Głównego, który przejmie jego obowiązki.
PUNKTACJA I OCENA
1. Za układ taneczny sędzia oceniający przyznaje od 1 do 5 pkt. w oparciu o system punktowy /arkusze ocen wraz z kryteriami/.
2. Ocenę układów tanecznych będzie stanowiła suma uzyskanych punktów, od 3 sędziów oceniających układ taneczny ( czyli zespół może uzyskać max. 45 pkt. )
3. Po podliczeniu punktów i dokonaniu punktowej klasyfikacji przy takiej samej ilości punktów zespołów na miejscach od I do III przeprowadzona zostanie dogrywka .
4. W zależności od liczby takich zespołów Sędzia Główny podejmie decyzję
o dodatkowej prezentacji układu.
5. Prezentacja układów będzie oceniana na podstawie trzech elementów oceny
i ich kryteriów:
- Zgodności układu z muzyką ocena - od 1-5 pkt. OD JEDNEGO SEDZIEGO
a) dynamika, żywiołowa ekspresja,
b) płynność wykonywania elementów,
c) wyczucie frazy, rozpoczynanie i kończenie ruchu z muzyką.
- ocena techniczna układu - od 1-5 pkt.
a) płynność wykonania układu,
b) jakość wykonania, tempo i trudność koordynacyjnych ćwiczeń rąk i nóg,
c) umiejętność wykonania elementów trudnych, elementów akrobatycznych, kroków i połączeń
z równoczesnym posługiwaniem się pomponem.
d) różnorodność elementów i ich połączeń,
f) zmiany ustawień w parach lub zespołach z pełnym wykorzystaniem pola ćwiczeń.
- Wrażenia artystyczne - od 1-5 pkt.
a) odpowiednia mimika i kontakt wzrokowy,
b) zdolność wywołania w odbiorcach entuzjazmu i pozytywnych emocji,
c) widowiskowość układu i jego interpretacja muzyczna.
d) nowatorstwo w ruchu i przejściach,
ELEMENTY OBOWIĄZKOWE W UKŁADZIE TANECZNYM
a) 1 piruet
b) 2 skoki cheer (skok z odbicia, z dwóch nóg na dwie nogi złączone)
c) wymachy
6. W przypadku plagiatów dotyczących zawodów szkolnych innych wykonawców na wniosek
Komisji Sędziowskiej lub innych osób zespół może być ukarany odebraniem 2 punktów za ocenę techniczną od każdego sędziego.
7. Przed zawodami w biurze zawodów odbędzie się odprawa instruktorów
w celu omówienia kwestii formalnych, losowania kolejności występów oraz wyeliminowania ewentualnych niejasności.
VII. NAGRODY
W wyniku oceny układów tanecznych przyznane zostaną puchary i dyplomy.
IX. KARTA ZGŁOSZENIA
Każdy uczestnik zawodów wymieniony na karcie zgłoszenia zobowiązany jest do okazania legitymacji
szkolnej przy stoliku organizacji zawodów (brak legitymacji szkolnej dyskwalifikuje zawodniczkę
co do udziału w zawodach ) .
Kartę zgłoszenia z komentarzem i osiągnięciami zespołu oraz podkład muzyczny należy przesłać na adres email: uks.gnojnik@o2.pl do dnia 20.11.2016r. do 20.00, a oryginał podbity przez dyrektora szkoły należy dostarczyć
w dniu zawodów do stolika organizacyjnego zawodów.
Koordynator zawodów: Małgorzata Horosin, 602514705
KARTA ZGŁOSZENIA DO POWIATOWYCH ZAWODÓW SZKOLNYCH ZESPOŁÓW TANECZNYCH CHEERLEADERS " CHEERLEADERS Gnojnik 2016"
1. Nazwa zespołu tanecznego.……………………………………….
2. Adres korespondencyjny - telefon, e-mail.
……………………………………………………………
……………………………………………………………
3. Kategoria wiekowa.
JUNIOR
4. Układ na płycie CD:
Tytuł utworu – MIX
……………………………………………………
5. Informacje dotyczące zawodniczek ( imię i nazwisko, rok urodzenia).
-
-
-
-
-
-
-
-
-
6. Informacje na temat zespołu ( data założenia, ilość występów, osiągnięcia i inne
ciekawostki z działalności zespołu).
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wyrażamy zgodę na publikację zdjęć/filmików z turnieju oraz podanie wyników do publicznej informacji.
(podpis instruktora - opiekuna zespołu) ( podpis i pieczęć jednostki delegującej)